Logo Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Informacje o kierunku

Wydział

Wydział Humanistyczny

Stopień

licencjackie

Język

pl

Czas trwania

6 sem

Klasyfikacja ISCED

[0321] Dziennikarstwo

Opis kierunku

Kierunek Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na poziomie pierwszego stopnia

Program studiów pierwszego stopnia obejmuje podstawy wiedzy humanistycznej z elementami politologii, prawa, ekonomii, socjologii oraz wiedzy z zakresu środków masowego przekazu i komunikacji społecznej. Zawiera również zajęcia warsztatowe.

Dokumentalistyka Medialna

Zakres kształcenia w obszarze dokumentalistyki medialnej skierowany jest do studentów zainteresowanych formami dokumentalnymi, takimi jak:

  • źródła pisane
  • źródła mówione
  • film dokumentalny
  • reportaż

Studenci uczą się wykorzystywać te formy w mediach.

Nowe Media

Absolwenci tego zakresu nabywają umiejętności pisania tekstów na potrzeby Internetu, w tym:

  • redagowania treści w serwisach typu user generated content
  • opracowywania i realizacji projektów internetowych
  • organizowania kampanii promocyjnych o charakterze viralowym
  • prowadzenia profesjonalnych profili instytucji publicznych w serwisach społecznościowych oraz blogów firmowych

Kierunek Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na poziomie drugiego stopnia

Studia drugiego stopnia obejmują nie tylko naukę poprawnego posługiwania się słowem mówionym i pisanym, ale również uzupełnienie wiedzy z zakresu komunikacji z mediami. Przedmioty dotyczące reklamy, Public Relations, sztuki dyplomacji oraz negocjacji rozszerzają kompetencje zawodowe studentów.

Specjalizacje

Studia drugiego stopnia prowadzone są w dwóch zakresach:

  • komunikacja wizerunkowa
  • dziennikarstwo radiowo-telewizyjne

Absolwent

Absolwent tego kierunku:

  • potrafi interpretować zjawiska społeczne, polityczne i kulturalne
  • jest świadomym uczestnikiem tych zjawisk
  • posiada wiedzę i umiejętności umożliwiające inicjowanie działań społecznych i kulturalnych
  • zna zasady funkcjonowania i role mediów w społeczeństwie demokratycznym
  • zna media regionalne i ogólnopolskie
  • potrafi analizować i współtworzyć media we współczesnym społeczeństwie informacyjnym
  • dysponuje wiedzą i umiejętnościami pozwalającymi na samodzielne rozstrzyganie dylematów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu dziennikarza
  • cechuje się wysoką sprawnością językową i praktyką w posługiwaniu się różnymi gatunkami wypowiedzi dziennikarskiej
  • zna zasady tworzenia materiałów telewizyjnych i radiowych oraz fotografii prasowej
  • potrafi wykorzystywać narzędzia informatyczne i nowe media w swojej pracy
  • posiada teoretyczną wiedzę, praktyczne umiejętności oraz kompetencje społeczne z zakresu komunikacji społecznej i procesów komunikowania masowego

Możliwości zatrudnienia

Absolwent może samodzielnie podejmować działania w zawodach takich jak:

  • dziennikarz
  • redaktor
  • menadżer Public Relations
  • specjalista ds. komunikacji zewnętrznej
  • rzecznik prasowy

Obszary zatrudnienia

Możliwości zatrudnienia obejmują:

  • prasa
  • radio
  • telewizja
  • portale internetowe
  • instytucje użyteczności publicznej
  • organizacje samorządowe i pozarządowe
  • agencje reklamowe, promocyjne i Public Relations
  • agendy prowadzące edukację medialną i działalność informacyjną

Dyscypliny wchodzące w skład kierunku

KodNazwaUdział procentowy w kierunkuWiodąca
DS010504Nnauki o komunikacji społecznej i mediach92%Tak
DS010103Nhistoria8%Nie

Wykres historycznych progów punktowych

Tabela historycznych progów punktowych

RokTura rekrutacjiPrógKandydaciLimit przyjęćPrzyjęci
20201117brak danychbrak danychbrak danych
20221125brak danych3079
20231105brak danych30102

Ten kierunek znajdziesz również na 23 uczelniach:

Zobacz pozostałe (15)

Uczelnie wyższe

Lista uczelni

Kierunki studiów

Kalkulator maturalny

O nas

Blog

Kontakt

© 2025 dostanesie.pl