Pedagogika Resocjalizacyjna z Interwencją Kryzysową
Uniwersytet Pomorski w Słupsku
Informacje o kierunku
Wydział
Instytut Pedagogiki
Stopień
licencjackie
Język
pl
Czas trwania
6 sem
Klasyfikacja ISCED
[0111] Kształcenie
Opis kierunku
Kształcenie na kierunku pedagogika resocjalizacyjna z interwencją kryzysową
Edukacja na kierunku Pedagogika resocjalizacyjna z interwencją kryzysową jest ściśle związana z formalnymi wymaganiami dotyczącymi standardów kształcenia nauczycieli. Celem kształcenia na tym kierunku jest wyposażenie studentów w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne, które umożliwią im realizację profesjonalnych zadań zawodowych oraz przygotowanie do skutecznego wejścia na rynek pracy.
Koncepcja kształcenia
Koncepcja edukacji na kierunku Pedagogika resocjalizacyjna z interwencją kryzysową jest dostosowana do dynamicznych zmian na rynku pracy w zakresie edukacji. Inicjatywa uruchomienia tego kierunku wynika z potrzeby poszerzania oferty edukacyjnej oraz dostosowania jej do potrzeb studentów i lokalnego rynku pracy. Zakłada przygotowanie pedagoga jako twórcy praktyki resocjalizacyjnej i interwencji kryzysowej, obejmującej osoby przekraczające normy prawne i społeczne oraz pokrzywdzone przestępstwem. Działania pedagogiki resocjalizacyjnej z interwencją kryzysową koncentrują się na kształtowaniu pogłębionych kompetencji diagnostycznych, organizacyjnych i społecznych.
Wiedza absolwenta
Absolwent kierunku Pedagogika resocjalizacyjna z interwencją kryzysową posiada wiedzę z zakresu:
- Pedagogiki, psychologii, socjologii, kryminologii i prawa dotyczących zachowania i wychowania człowieka
- Psychologicznych aspektów relacji interpersonalnych
- Podstawowych metod pracy resocjalizacyjnej i interwencji kryzysowej
- Analizy zaburzeń w funkcjonowaniu psychospołecznym
Umiejętności absolwenta
Absolwent potrafi:
- Obserwować, diagnozować i analizować problemy teoretyczne i praktyczne w różnych perspektywach
- Diagnozować problemy i podejmować działania prewencyjne i resocjalizacyjne
- Opracowywać i realizować programy profilaktyczne
- Wykorzystywać metody warsztatowe w profilaktyce zachowań ryzykownych
Kompetencje absolwenta
Absolwent posiada kompetencje umożliwiające:
- Refleksyjne spojrzenie na własną rolę zawodową
- Pogłębione rozumienie społeczno-kulturowego kontekstu wychowania resocjalizacyjnego
- Diagnozowanie, planowanie i prowadzenie procesów prewencyjnych, wychowawczych i resocjalizacyjnych
- Współpracę z innymi specjalistami w celu wspierania procesu kształcenia i interwencji kryzysowej
Możliwości zatrudnienia
Absolwent kierunku Pedagogika resocjalizacyjna z interwencją kryzysową może znaleźć zatrudnienie w:
- Instytucjach resocjalizacyjnych i penitencjarnych, takich jak zakłady poprawcze, schroniska dla nieletnich, sądy, młodzieżowe ośrodki wychowawcze, zakłady karne i areszty śledcze
- Instytucjach socjoterapeutycznych i opiekuńczo-wychowawczych, takich jak młodzieżowe ośrodki socjoterapii, placówki wsparcia dziennego
- Stowarzyszeniach, fundacjach i organizacjach zajmujących się profilaktyką i resocjalizacją dzieci, młodzieży oraz dorosłych
- Instytucjach oświatowych, takich jak szkoły podstawowe i ponadpodstawowe na stanowisku pedagoga szkolnego
- Instytucjach państwowych, samorządowych i pozarządowych zajmujących się polityką i profilaktyką społeczną, a także w straży miejskiej i policji
Dyscypliny wchodzące w skład kierunku
Kod | Nazwa | Udział procentowy w kierunku | Wiodąca |
---|---|---|---|
DS010509N | pedagogika | 100% | Tak |
Wykres historycznych progów punktowych
Tabela historycznych progów punktowych
Rok | Tura rekrutacji | Próg | Kandydaci | Limit przyjęć | Przyjęci |
---|---|---|---|---|---|
2023 | 1 | 33 | brak danych | brak danych | brak danych |
Ten kierunek znajdziesz również na 76 uczelniach:
© 2025 dostanesie.pl