
Komunikacja Cyfrowa
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Informacje o kierunku
Wydział
Wydział Humanistyczny
Stopień
licencjackie
Język
pl
Czas trwania
6 sem
Klasyfikacja ISCED
[0688] Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje obejmujące technologie informacyjno-komunikacyjne
Opis kierunku
Kierunek Komunikacja Cyfrowa
Kierunek Komunikacja Cyfrowa zakłada symbiotyczne i synergiczne połączenie w procesie dydaktycznym kompetencji z dziedzin nauk humanistycznych oraz ścisłych i technicznych.
Umiejętności i wiedza
Uczestnicy studiów zdobywają wiedzę i umiejętności z modułów:
- Komunikacyjnych
- Ogólnorozwojowych
- Cyfrowych
Program studiów
Program obejmuje zagadnienia z zakresu:
- Teorii komunikacji
- Humanistyki cyfrowej
- Języka w zachowaniach społecznych
- Zróżnicowania przestrzeni komunikacyjnej
- Autoprezentacji i budowania wizerunku
- Retoryki, argumentacji, perswazji
- Podstaw wiedzy o nowych mediach i cybersztuce
- Wiedzy o kulturze
- Fundraisingu i pozyskiwania funduszy
- Błędów i barier w komunikacji
Blok cyfrowy obejmuje:
- Programowanie
- Analizę danych
- Podstawy informatyki
- Podstawy grafiki komputerowej i projektowania graficznego
- Neuronaukę
- Projektowanie treści audiowizualnych
Absolwent
Absolwent kierunku na poziomie licencjatu będzie wyposażony w interdyscyplinarną wiedzę z zakresu nauk humanistycznych, społecznych, ścisłych i technicznych. Umożliwi to krytyczną analizę treści cyfrowych oraz osiąganie zamierzonych celów komunikacyjnych w różnych typach interakcji społecznych, w tym cyfrowych.
Praktyczne umiejętności
Wiedza zdobyta podczas studiów pozwoli absolwentowi na:
- Tworzenie i interpretację komunikatów
- Integrację komunikatów w działalności kulturalnej, medialnej i biznesowej
- Wykorzystanie najnowszych osiągnięć z zakresu technik informatycznych
Możliwości zatrudnienia
Absolwenci kierunku, posiadający szeroką interdyscyplinarną wiedzę i różnorodne praktyczne umiejętności, znajdą zatrudnienie w sektorze publicznym i prywatnym. Będą przygotowani do pracy w:
- Agencjach PR
- Mediach
- Firmach sektora kreatywnego
- Sektorze IT
- Instytucjach kultury
Kontynuacja nauki
Absolwenci będą mieć możliwość kontynuowania nauki na studiach II stopnia na kierunkach związanych z informatyką, projektowaniem gier, zarządzaniem, komunikacją, nowymi mediami i innych.
Dyscypliny wchodzące w skład kierunku
Kod | Nazwa | Udział procentowy w kierunku | Wiodąca |
---|---|---|---|
DS010104N | językoznawstwo | 51% | Tak |
DS010204N | informatyka techniczna i telekomunikacja | 38% | Nie |
DS010504N | nauki o komunikacji społecznej i mediach | 5% | Nie |
DS010511N | psychologia | 2% | Nie |
DS010506N | nauki o zarządzaniu i jakości | 2% | Nie |
DS010503N | nauki o bezpieczeństwie | 2% | Nie |
Wykres historycznych progów punktowych
Tabela historycznych progów punktowych
Rok | Tura rekrutacji | Próg | Kandydaci | Limit przyjęć | Przyjęci |
---|---|---|---|---|---|
2022 | 1 | 81 | brak danych | 40 | 45 |
2023 | 1 | 21.6 | brak danych | 40 | 48 |
Ten kierunek znajdziesz również na 76 uczelniach:
© 2025 dostanesie.pl