
Komunikacja Promocyjna i Kryzysowa
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Informacje o kierunku
Wydział
Wydział Humanistyczny
Stopień
licencjackie
Język
pl
Czas trwania
6 sem
Klasyfikacja ISCED
[0232] Literatura i językoznawstwo (lingwistyka)
Opis kierunku
Praktyczny kierunek studiów
Praktyczny kierunek studiów o humanistycznym charakterze, skoncentrowany na rozwijaniu praktycznych umiejętności w zakresie wielowymiarowej komunikacji społecznej. Kierunek ten został stworzony w odpowiedzi na realne potrzeby współczesnego rynku pracy, który poszukuje dobrze przygotowanych kadr w dziedzinach takich jak rzecznictwo, negocjacje oraz promocja.
Umiejętności i wiedza
Studia te rozwijają umiejętność prowadzenia i kształtowania poprawnych relacji między podmiotami w sferze publicznej poprzez dobrze zaplanowaną komunikację społeczną. Studenci poznają zagadnienia związane z reklamą, marketingiem, autopromocją, negocjacjami i mediacjami. Zdobywają wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat rozwiązywania konfliktów społecznych poprzez odpowiednio przeprowadzony proces negocjacji.
Zróżnicowana problematyka
Zaletą studiów jest różnorodność poruszanych tematów oraz przedstawianie działań promocyjnych, negocjacyjnych i wizerunkowych w szerokim kontekście społecznym.
Kształcenie kompetentnych specjalistów
Kształcimy ludzi odważnych, kreatywnych i otwartych na potrzeby społeczeństwa XXI wieku. Uczymy, jak poprzez dobrą komunikację rozwiązywać konflikty, negocjować racje i lepiej rozumieć świat oraz innych ludzi.
Program studiów pierwszego stopnia
Na studiach pierwszego stopnia realizowany jest program obejmujący zarówno przedmioty podstawowe, jak i specjalistyczne dotyczące marketingu, reklamy, doradztwa wizerunkowego oraz negocjacji i mediacji. Studenci mogą wybierać spośród modułów obszarowych powiązanych z bogatą ofertą uniwersytetu. W trakcie dwóch ostatnich semestrów realizują seminarium dyplomowe, którego efektem jest praca licencjacka.
Profil praktyczny
Kierunek ten ma profil praktyczny, co oznacza, że część zajęć prowadzą osoby związane zawodowo z promocją, public relations lub negocjacjami. Duża liczba godzin praktyk (720) pozwala studentom dobrze poznać rynek pracy już w trakcie studiów, co wpływa na ich przyszłą karierę zawodową.
Przygotowanie do rynku pracy
Studia te oferują nie tylko wiedzę z zakresu komunikowania społecznego i interpersonalnego, ale także kształtują umiejętności komunikacyjne, przygotowując kompetentne kadry rzeczników prasowych, negocjatorów, doradców wizerunkowych i specjalistów ds. promocji.
Program studiów drugiego stopnia
Na studiach drugiego stopnia studenci realizują grupę przedmiotów obowiązkowych oraz fakultatywnych. Wśród przedmiotów obowiązkowych znajdują się m.in.: prawo w komunikacji społecznej, sztuka publicznego przemawiania i autoprezentacji, psychologia komunikacji oraz zarządzanie projektem. Warto również wspomnieć o przedmiotach realizowanych w języku angielskim: komunikacja kryzysowa (crisis communication) oraz komunikacja międzykulturowa (intercultural communication). W ramach przedmiotów fakultatywnych odbywają się zajęcia z analizy tekstów kultury, warsztatów pisania kreatywnego, narzędzi cyfrowych w komunikacji społecznej oraz ekonomii i przedsiębiorczości.
Dyscypliny wchodzące w skład kierunku
Kod | Nazwa | Udział procentowy w kierunku | Wiodąca |
---|---|---|---|
DS010104N | językoznawstwo | 81% | Tak |
DS010504N | nauki o komunikacji społecznej i mediach | 10% | Nie |
DS010511N | psychologia | 9% | Nie |
Wykres historycznych progów punktowych
Tabela historycznych progów punktowych
Rok | Tura rekrutacji | Próg | Kandydaci | Limit przyjęć | Przyjęci |
---|---|---|---|---|---|
2022 | 1 | 41.2 | brak danych | 65 | 63 |
2023 | 1 | 30.7 | brak danych | 60 | 53 |
Ten kierunek znajdziesz również na 76 uczelniach:
© 2025 dostanesie.pl