Logo Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Groznawstwo

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Informacje o kierunku

Wydział

Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej

Stopień

licencjackie

Język

pl

Czas trwania

6 sem

Klasyfikacja ISCED

[0211] Techniki audiowizualne i produkcja mediów

Opis kierunku

Groznawstwo

Groznawstwo jest dedykowane osobom zafascynowanym grami wideo, wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością oraz technologiami cyfrowymi, a także tym, którzy interesują się szeroko pojętą kulturą medialną. Studenci tego kierunku stają się twórcami, krytykami, teoretykami i historykami gier traktowanych jako media przyszłości. Gry są zazwyczaj tworzone w zespołach, co odzwierciedla program studiów, który obejmuje liczne warsztaty, ćwiczenia oraz zajęcia fakultatywne.

Cele kształcenia

Na groznawstwie kształcimy humanistów w zakresie:

  • Wiedzy i umiejętności analitycznych
  • Kompetencji krytycznych (profesjonalna krytyka gier cyfrowych, w tym wideo)
  • Analizy rynku gier
  • Animacji i edukacji

Chcemy przybliżyć różnym grupom docelowym złożoność i znaczenie gier cyfrowych. Wierzymy, że pasję można łączyć z pracą zawodową, dlatego przygotowujemy studentów do pracy w branży game development jako testerzy gier, projektanci fabuł, konsultanci scenariuszowi.

Wybrane przedmioty

  • Analiza gier wideo
  • Immersyjne aspekty wizualne
  • Podstawy scenariopisarstwa gier
  • Larpy, gry narracyjne i gry miejskie
  • Rynek gier wideo
  • Krytyka i publicystyka gier wideo
  • Kultura e-sportu
  • Organizacja produkcji gier wideo

Kompetencje absolwenta

Absolwenci kierunku groznawstwo zyskują:

  • Profesjonalną krytykę gier cyfrowych, w tym gier wideo
  • Umiejętność analizy rynku gier
  • Umiejętność interpretacji różnych gatunków i rodzajów gier
  • Kompetencje do testowania gier, projektowania fabuł, konsultacji scenariuszy
  • Wiedzę umożliwiającą prowadzenie edukacji groznawczej dla różnych grup społecznych

Perspektywy zawodowe

Absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie w:

  • Studiach deweloperskich jako tester gier, projektant fabuł, konsultant scenariuszy, specjalista ds. social media, organizator produkcji
  • Mass mediach (prasa, radio, Internet, telewizja), zwłaszcza w kanałach poświęconych grom
  • Instytucjach publicznych i kulturalnych promujących polski biznes cyfrowy
  • Nowoczesnych laboratoriach medialnych zajmujących się animacją kultury cyfrowej i interaktywnej
  • Zespołach organizujących konwenty gier wideo oraz game jamy
  • Firmach zajmujących się analizą trendów kulturowych, badaniem zasięgów gier wideo, badaniem zasobów sieciowych
  • Firmach i instytucjach zajmujących się promocją mediów, jako doradcy ds. mediów cyfrowych, w tym VR
  • Pracy edukatora i krytyka z zakresu wiedzy o grach cyfrowych, w tym wideo, w kulturze współczesnej

Dyscypliny wchodzące w skład kierunku

KodNazwaUdział procentowy w kierunkuWiodąca
DS010105Nliteraturoznawstwo70%Tak
DS010106Nnauki o kulturze i religii15%Nie
DS010104Njęzykoznawstwo15%Nie

Wykres historycznych progów punktowych

Tabela historycznych progów punktowych

RokTura rekrutacjiPrógKandydaciLimit przyjęćPrzyjęci
2021159brak danychbrak danychbrak danych
2022159.6brak danychbrak danych36
2023162.5brak danychbrak danychbrak danych
2023162.5brak danychbrak danychbrak danych

Ten kierunek znajdziesz również na 76 uczelniach:

Zobacz pozostałe (68)

Uczelnie wyższe

Lista uczelni

Kierunki studiów

Kalkulator maturalny

O nas

Blog

Kontakt

© 2025 dostanesie.pl