Biologia
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Informacje o kierunku
Wydział
Wydział Biologii i Biotechnologii
Stopień
licencjackie
Język
pl
Czas trwania
6 sem
Klasyfikacja ISCED
-
Opis kierunku
Technologie cyfrowe w animacji kultury
Technologie cyfrowe w animacji kultury to jeden z najbardziej innowacyjnych kierunków studiów w Polsce. Łączy on praktyczne umiejętności związane z technologiami cyfrowymi z refleksją nad współczesną kulturą. Studia na tym kierunku umożliwiają zdobycie szerokich kompetencji praktycznych w obsłudze nowych mediów i cyfrowych narzędzi do animowania obiektów, wydarzeń i imprez w obszarze kultury, szczególnie kultury cyfrowej. Program studiów został opracowany we współpracy z instytucjami i osobami działającymi w sferze kultury cyfrowej.
Kadra dydaktyczna
Kadra dydaktyczna składa się z praktyków, w tym specjalistów od gier komputerowych, profesjonalnych grafików komputerowych, informatyków oraz badaczy specjalizujących się we współczesnej kulturze, komunikacji wizualnej, nowych mediach i kulturze cyfrowej.
Program studiów
W programie studiów znajdują się m.in. następujące przedmioty:
- Grafika komputerowa 2D i 3D
- Gry komputerowe w kulturze
- Design w kulturze
- Podstawy programowania zorientowanego na klienta
- Środowisko programistyczne
- Socjologia kultury
- Kultura społeczeństwa informacyjnego
- Projektowanie stron internetowych
- Tworzenie serwisów internetowych i zarządzanie informacją w sieci
- Montaż audio-video i edytory obrazu
- Podstawy dziennikarstwa internetowego
- Technologie mobilne
- Netnografia i nauka sieci w badaniach Internetu
Osiągnięcia i certyfikaty
Kierunek Technologie cyfrowe w animacji kultury otrzymał Certyfikat Akredytacyjny 'Studia z Przyszłością' Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego. Kierunek zdobył 89 na 90 możliwych punktów i dodatkowo otrzymał Wyróżnienie Specjalne - Certyfikat Nadzwyczajny 'Laur Innowacji'. Kierunek znalazł się w gronie 15 najlepszych kierunków studiów w Polsce.
Specjalności
Projektowanie na potrzeby rynku gier wideo
Specjalność powstała przy współpracy z Centrum Badań Gier Wideo UMCS oraz Fundacją Lubelski Gamedev. Obejmuje 270 godzin zajęć, które uczą modelowania 3D postaci, środowisk i wnętrz do gier wideo, projektowania interfejsów, level designu oraz pracy z silnikami gier wideo. Program realizowany jest przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu gier oraz medioznawców specjalizujących się w badaniach gier wideo.
Multimedia w promocji dziedzictwa kulturowego
Specjalność skierowana do osób zainteresowanych zaawansowaną obsługą narzędzi cyfrowych, tworzeniem modeli 3D, drukiem 3D, fotogrametrią, animacjami komputerowymi i wizualizacjami 3D. Program łączy praktyczną wiedzę techniczną z refleksją teoretyczną na temat wykorzystania multimediów w nowoczesnych instytucjach kultury.
Możliwości w trakcie studiów
- Działalność w licznych kołach naukowych
- Działalność w Samorządzie Studentów
- Ciekawe praktyki w różnych instytucjach
- Studenckie konferencje naukowe i sympozja
- Krajowe i międzynarodowe wymiany studenckie (Erasmus+, MOST)
- Poradnictwo zawodowe, psychologiczne, edukacyjne oraz coaching
- Liczne projekty edukacyjne we współpracy ze szkołami partnerskimi
- Dostęp do bogato wyposażonej biblioteki wydziałowej
- Nowoczesna infrastruktura, m.in. pracownie językowe, laboratorium tłumaczeń symultanicznych, Humanistyczne Laboratorium Digitalizacji i Wizualizacji Informacji
Sylwetka absolwenta
Absolwent kierunku Technologie cyfrowe w animacji kultury będzie posiadał wiedzę i umiejętności w zakresie:
- Tworzenia multimediów i grafiki komputerowej 2D i 3D
- Modelowania 3D i animacji komputerowej
- Tworzenia stron internetowych i administrowania nimi
- Tworzenia cyfrowych, multimedialnych narracji i tekstów dla portali internetowych
- Zdobywania i przetwarzania informacji za pomocą cyfrowych narzędzi
- Wizualizowania danych i treści kulturowych
- Promowania wydarzeń kulturalnych za pomocą nowych mediów
- Funkcjonowania kultury społeczeństwa informacyjnego i cyberkultury
Możliwości zatrudnienia
Absolwent będzie miał kwalifikacje niezbędne do pracy m.in. w:
- Agencjach reklamowych promujących wydarzenia kulturalne za pomocą nowych mediów
- Nowoczesnych placówkach kulturalnych i ośrodkach kultury (medialabach)
- Mediach (TV, radio, prasa), wydawnictwach, internetowych portalach informacyjnych
- Firmach prowadzących portale specjalizujące się w problematyce kulturalnej
- Firmach zajmujących się badaniem zasobów sieciowych i analizą trendów kulturowych pod kątem marketingowym
- Centrach kultury, domach kultury, muzeach, galeriach sztuki
Dyscypliny wchodzące w skład kierunku
Kod | Nazwa | Udział procentowy w kierunku | Wiodąca |
---|
Wykres historycznych progów punktowych
Tabela historycznych progów punktowych
Rok | Tura rekrutacji | Próg | Kandydaci | Limit przyjęć | Przyjęci |
---|---|---|---|---|---|
2022 | 1 | 80 | 30 | brak danych | 12 |
Ten kierunek znajdziesz również na 76 uczelniach:
© 2025 dostanesie.pl