Technologie Cyfrowe w Animacji Kultury
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Informacje o kierunku
Wydział
Wydział Filologiczny
Stopień
licencjackie
Język
pl
Czas trwania
6 sem
Klasyfikacja ISCED
[0314] Socjologia i kulturoznawstwo
Opis kierunku
Opis kierunku
Technologie cyfrowe w animacji kultury to innowacyjny i pionierski kierunek studiów w Polsce, który łączy praktyczną znajomość technologii cyfrowych z analizą współczesnej kultury. Studenci nabywają umiejętności w zakresie wykorzystania nowych mediów i cyfrowych narzędzi do ożywiania różnorodnych aspektów kultury, ze szczególnym uwzględnieniem kultury cyfrowej. Program powstał przy współpracy z ekspertami z dziedziny kultury cyfrowej.
Kadra dydaktyczna
Zespół dydaktyczny składa się z praktyków: specjalistów od gier komputerowych, profesjonalnych grafików, informatyków oraz badaczy skupionych na nowych mediach, komunikacji wizualnej i cyfrowej kulturze.
Program studiów
Program studiów obejmuje przedmioty takie jak: grafika komputerowa 2D i 3D, gry komputerowe, design, programowanie, socjologia kultury, projektowanie stron internetowych, montaż audio-video, dziennikarstwo internetowe, technologie mobilne oraz netnografia.
Wyróżnienia
Kierunek zdobył Certyfikat Akredytacyjny "Studia z Przyszłością" oraz Wyróżnienie Specjalne - Certyfikat Nadzwyczajny „Laur Innowacji” za innowacyjność i jakość programu edukacyjnego.
Specjalności
- Projektowanie na potrzeby rynku gier wideo – specjalność zapewniająca 270 godzin zajęć skoncentrowanych na modelowaniu 3D, projektowaniu interfejsów i pracy z silnikami gier.
- Multimedia w promocji dziedzictwa kulturowego – specjalność łącząca praktyczne umiejętności z teorią dotyczącą wykorzystania multimediów w promocji dziedzictwa kulturowego.
Możliwości w trakcie studiów
Studenci mają możliwość aktywnego uczestnictwa w kołach naukowych, praktykach, konferencjach, wymianach studenckich oraz korzystania z nowoczesnej infrastruktury i dobrze wyposażonej biblioteki.
Sylwetka absolwenta
Absolwenci posiadają wiedzę i umiejętności w dziedzinie tworzenia multimediów, grafiki komputerowej, modelowania 3D, tworzenia i zarządzania stronami internetowymi, wizualizacji danych oraz promowania kultury za pomocą nowych mediów.
Możliwości zatrudnienia
Absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie w agencjach reklamowych, nowoczesnych instytucjach kultury, mediach, firmach analizujących trendy kulturowe oraz w centrach kultury i galeriach sztuki.
Dyscypliny wchodzące w skład kierunku
Kod | Nazwa | Udział procentowy w kierunku | Wiodąca |
---|---|---|---|
DS010106N | nauki o kulturze i religii | 70% | Tak |
DS010504N | nauki o komunikacji społecznej i mediach | 20% | Nie |
DS010107N | nauki o sztuce | 10% | Nie |
Wykres historycznych progów punktowych
Tabela historycznych progów punktowych
Rok | Tura rekrutacji | Próg | Kandydaci | Limit przyjęć | Przyjęci |
---|---|---|---|---|---|
2022 | 1 | 71 | brak danych | 45 | 56 |
2023 | 1 | 67 | brak danych | 49 | 66 |
Ten kierunek znajdziesz również na 76 uczelniach:
© 2025 dostanesie.pl