Społeczeństwo Informacyjne
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Informacje o kierunku
Wydział
Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Stopień
licencjackie
Język
pl
Czas trwania
6 sem
Klasyfikacja ISCED
[0310] Nauki społeczne nieokreślone dalej
Opis kierunku
Opis kierunku
Kierunek Społeczeństwo informacyjne jest nowatorską ofertą edukacyjną w Polsce, stworzoną z myślą o wymogach rynku w dobie szybkiego rozwoju technologicznego i przejścia gospodarki na model oparty na danych. W obecnych czasach, informacja jest fundamentalnym zasobem, a zdolność jej selekcji, analizy, przetwarzania i efektywnego zarządzania jest bardzo ceniona na rynku pracy. Program studiów integruje wiedzę z nauk społecznych i ścisłych, dostarczając studentom umiejętności z zakresu technologii (m.in. programowanie, zarządzanie projektami IT, analiza danych, bazy danych) oraz wiedzę z nauk społecznych i humanistycznych (psychologia społeczna, negocjacje, zarządzanie zespołem, komunikacja międzykulturowa), przygotowując ich do identyfikacji i rozwiązywania wyzwań współczesnego społeczeństwa informacyjnego.
Kierunek jest prowadzony we współpracy z Wydziałem Matematyki, Fizyki i Informatyki UMCS i został wyróżniony certyfikatem „Studia z Przyszłością”, co świadczy o wysokiej jakości edukacji.
Specjalności
Studenci mogą wybierać między dwoma specjalnościami:
- Elektroniczna administracja,
- E-przedsiębiorczość.
Sylwetka absolwenta
Absolwenci są przygotowani do pracy w sektorze publicznym, IT, organizacjach pozarządowych i agencjach marketingowych. Mają umiejętności w zakresie identyfikacji i rozwiązywania problemów na styku społeczeństwa i technologii, przedsiębiorczości, zarządzania danymi, oraz w realizacji projektów i procesów społecznych. Ich wykształcenie łączy wiedzę z różnych dziedzin z zaawansowanymi umiejętnościami technologicznymi, przygotowując ich do kreatywnego rozwiązywania problemów i samozatrudnienia. Posiadają także kompetencje miękkie, jak negocjacje, rozwiązywanie konfliktów i umiejętność pracy międzysektorowej.
Co po studiach?
Absolwenci mogą znaleźć pracę w różnorodnych sektorach, w tym pozarządowym, IT, publicznym i marketingu. Są gotowi do założenia własnej działalności gospodarczej oraz do dalszej edukacji na studiach II stopnia, zarówno na tym samym kierunku, jak i innych oferowanych przez UMCS.
Możliwości w trakcie studiów:
Studenci mają dostęp do:
- Wykładów gościnnych od naukowców z całego świata,
- Wycieczek do różnych instytucji i organizacji,
- Praktycznych zajęć, takich jak projektowanie stron www, zarządzanie projektami IT, e-biznes,
- Udziału w mediach studenckich i spotkań z wybitnymi osobistościami z różnych dziedzin,
- Atrakcyjnych praktyk i staży, zarówno w kraju, jak i za granicą,
- Aktywności w kołach naukowych i Samorządzie Studenckim,
- Szkoleń i kursów rozwijających kompetencje oraz programów wymiany studenckiej, np. Erasmus+.
Dyscypliny wchodzące w skład kierunku
Kod | Nazwa | Udział procentowy w kierunku | Wiodąca |
---|---|---|---|
DS010505N | nauki o polityce i administracji | 51% | Tak |
DS010601N | informatyka | 30% | Nie |
DS010504N | nauki o komunikacji społecznej i mediach | 19% | Nie |
Wykres historycznych progów punktowych
Tabela historycznych progów punktowych
Rok | Tura rekrutacji | Próg | Kandydaci | Limit przyjęć | Przyjęci |
---|---|---|---|---|---|
2022 | 1 | 108 | brak danych | 24 | 24 |
2023 | 1 | 117 | brak danych | 25 | 16 |
Ten kierunek znajdziesz również na 1 uczelniach:
© 2025 dostanesie.pl