Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Informacje o kierunku
Wydział
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych
Stopień
licencjackie
Język
pl
Czas trwania
6 sem
Klasyfikacja ISCED
[0321] Dziennikarstwo
Opis kierunku
Studia z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej
Studia z dziennikarstwa i komunikacji społecznej to idealna opcja dla osób pragnących rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne. Kształcimy studentów ukierunkowanych na działalność dziennikarską i medialną.
Specjalności na kierunku
Na kierunku oferujemy dwie specjalności:
- Dziennikarstwo i nowe media
- Branding i public relations
Współpraca z mediami
Nasi studenci, absolwenci i wykładowcy aktywnie współpracują z mediami i organizacjami medialnymi, wykorzystując zdobyte doświadczenie i umiejętności w realizowanych zajęciach i projektach. Studenci są aktywni i kreatywni, co potwierdzają akcje i projekty realizowane w ramach kół naukowych: SKN Klub Dziennikarza i Under Construction PR.
Dlaczego warto studiować dziennikarstwo i komunikację społeczną na UMK?
Kontakt z młodą kadrą
- Masz kontakt z młodą kadrą, która oprócz pracy na uczelni angażuje się w projekty i akcje społeczne, dzieląc się swoim doświadczeniem ze studentami.
Zajęcia z praktykami
- Zajęcia prowadzone są przez dziennikarzy (Nowości, TVP Bydgoszcz, Polsat, TVN) oraz specjalistów z branży reklamy i public relations.
Działalność w kołach naukowych
- Możliwość zaangażowania się w działalność kół naukowych, organizując takie wydarzenia jak Bal Dziennikarza na Trawie, Pozytywnie Informujący Tramwaj, Kuźnia Aktywności Społecznej czy Uwolnij Atom dla Nauki.
Praktyki zawodowe
- Szansa odbycia praktyk (często płatnych) w znanych stacjach radiowo-telewizyjnych, agencjach reklamowych i public relations.
Możliwości zawodowe dla absolwentów
Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej UMK może znaleźć zatrudnienie jako:
- Dziennikarz
- Rzecznik prasowy
- Pracownik agencji reklamowych
- Specjalista do spraw public relations
- Copywriter
- Specjalista do spraw projektowania i wdrażania systemów zarządzania informacją
- Pracownik agencji produkcji radiowo-telewizyjnej
- Doradca do spraw mediów
- Pracownik sztabów wyborczych
- Ekspert w instytucjach politycznych
- Pracownik jednostek samorządu terytorialnego
- Pracownik służb prasowych instytucji europejskich
- Korespondent
- Organizator mediów lokalnych.
Dyscypliny wchodzące w skład kierunku
Kod | Nazwa | Udział procentowy w kierunku | Wiodąca |
---|---|---|---|
DS010504N | nauki o komunikacji społecznej i mediach | 100% | Tak |
Wykres historycznych progów punktowych
Tabela historycznych progów punktowych
Rok | Tura rekrutacji | Próg | Kandydaci | Limit przyjęć | Przyjęci |
---|---|---|---|---|---|
2020 | 1 | 53 | brak danych | brak danych | brak danych |
2022 | 1 | 58 | brak danych | brak danych | brak danych |
2022 | 2 | 51 | brak danych | brak danych | brak danych |
2022 | 3 | 49.75 | brak danych | brak danych | brak danych |
2023 | 1 | 44 | brak danych | 55 | 56 |
Ten kierunek znajdziesz również na 23 uczelniach:
© 2025 dostanesie.pl