Logo Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Informacje o kierunku

Wydział

Wydział Filozofii i Nauk Społecznych

Stopień

licencjackie

Język

pl

Czas trwania

6 sem

Klasyfikacja ISCED

[0321] Dziennikarstwo

Opis kierunku

Studia z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej

Studia z dziennikarstwa i komunikacji społecznej to idealna opcja dla osób pragnących rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne. Kształcimy studentów ukierunkowanych na działalność dziennikarską i medialną.

Specjalności na kierunku

Na kierunku oferujemy dwie specjalności:

  • Dziennikarstwo i nowe media
  • Branding i public relations

Współpraca z mediami

Nasi studenci, absolwenci i wykładowcy aktywnie współpracują z mediami i organizacjami medialnymi, wykorzystując zdobyte doświadczenie i umiejętności w realizowanych zajęciach i projektach. Studenci są aktywni i kreatywni, co potwierdzają akcje i projekty realizowane w ramach kół naukowych: SKN Klub Dziennikarza i Under Construction PR.

Dlaczego warto studiować dziennikarstwo i komunikację społeczną na UMK?

Kontakt z młodą kadrą

  • Masz kontakt z młodą kadrą, która oprócz pracy na uczelni angażuje się w projekty i akcje społeczne, dzieląc się swoim doświadczeniem ze studentami.

Zajęcia z praktykami

  • Zajęcia prowadzone są przez dziennikarzy (Nowości, TVP Bydgoszcz, Polsat, TVN) oraz specjalistów z branży reklamy i public relations.

Działalność w kołach naukowych

  • Możliwość zaangażowania się w działalność kół naukowych, organizując takie wydarzenia jak Bal Dziennikarza na Trawie, Pozytywnie Informujący Tramwaj, Kuźnia Aktywności Społecznej czy Uwolnij Atom dla Nauki.

Praktyki zawodowe

  • Szansa odbycia praktyk (często płatnych) w znanych stacjach radiowo-telewizyjnych, agencjach reklamowych i public relations.

Możliwości zawodowe dla absolwentów

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej UMK może znaleźć zatrudnienie jako:

  • Dziennikarz
  • Rzecznik prasowy
  • Pracownik agencji reklamowych
  • Specjalista do spraw public relations
  • Copywriter
  • Specjalista do spraw projektowania i wdrażania systemów zarządzania informacją
  • Pracownik agencji produkcji radiowo-telewizyjnej
  • Doradca do spraw mediów
  • Pracownik sztabów wyborczych
  • Ekspert w instytucjach politycznych
  • Pracownik jednostek samorządu terytorialnego
  • Pracownik służb prasowych instytucji europejskich
  • Korespondent
  • Organizator mediów lokalnych.

Dyscypliny wchodzące w skład kierunku

KodNazwaUdział procentowy w kierunkuWiodąca
DS010504Nnauki o komunikacji społecznej i mediach100%Tak

Wykres historycznych progów punktowych

Tabela historycznych progów punktowych

RokTura rekrutacjiPrógKandydaciLimit przyjęćPrzyjęci
2020153brak danychbrak danychbrak danych
2022158brak danychbrak danychbrak danych
2022251brak danychbrak danychbrak danych
2022349.75brak danychbrak danychbrak danych
2023144brak danych5556

Ten kierunek znajdziesz również na 23 uczelniach:

Zobacz pozostałe (15)

Uczelnie wyższe

Lista uczelni

Kierunki studiów

Kalkulator maturalny

O nas

Blog

Kontakt

© 2025 dostanesie.pl