Lingwistyka Praktyczna i Copywriting
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Informacje o kierunku
Wydział
Wydział Humanistyczny
Stopień
licencjackie
Język
pl
Czas trwania
6 sem
Klasyfikacja ISCED
[9999] Obszar nieznany
Opis kierunku
Lingwistyka praktyczna i copywriting to kierunek dla osób:
- poszukujących narzędzi do sprawnego komunikowania się we współczesnym świecie,
- wiążących swoją zawodową przyszłość z realizacją zamierzeń, uwzględniających warunki gospodarczo-ekonomiczne, prawne oraz wykorzystujących na co dzień nowe media,
- pragnących rozwijać różne humanistyczne pasje (literackie, językowe), w tym także pisanie, kreowanie, projektowanie tekstów o artystycznej i praktycznej funkcji.
Jednocześnie studia te są dla osób:
- zdradzających zainteresowania humanistyczne, które nie biorą pod uwagę studiowania filologii polskiej czy kulturoznawstwa,
- nieinteresujących się jednorodnymi studiami z dziedziny nauk społecznych czy prawnych.
Dlaczego warto studiować lingwistykę praktyczną i copywriting na UMK?
Lingwistyka praktyczna i copywriting powstała w 2015 roku jako pierwszy na UMK kierunek o charakterze praktycznym. Rok później uzyskała Certyfikat „Studia z przyszłością”. Wyróżnienie to przyznano za spójność, wysoką jakość kształcenia i praktyczny wymiar studiów. Kierunek ten odpowiada na zapotrzebowania rynku pracy, oferując studentom odpowiednią ilość wiedzy teoretycznej i praktycznej.
Rzeczywiście, LPiC jest kierunkiem, który:
- rozwija umiejętności komunikacyjne w mowie i piśmie,
- kładzie nacisk na praktyczne zdobywanie wiedzy językowej, kulturowej i literackiej,
- przybliża mechanizmy funkcjonowania środowiska prawnego, ekonomiczno-gospodarczego i medialnego, w obrębie którego działają firmy usługowe (np. reklamowe, marketingowe, copywriterskie).
Zaletą tego kierunku jest także:
- duży wymiar praktyk. Studenci lingwistyki praktycznej i copywritingu realizują sześciomiesięczne praktyki zawodowe o łącznym wymiarze 510 godzin.
Po lingwistyce praktycznej i copywritingu można pracować m.in.:
- w instytucjach kulturalnych (agencje artystyczne i eventowe, kina, biura festiwalowe, zrzeszenia przewodników),
- w mediach tradycyjnych i nowych (prasa, radio, portale internetowe),
- w firmach (edukacyjnych i handlowych, agencjach reklamowych i copywriterskich),
- w instytucjach (samorządowych, NGO, urzędach miast i gmin).
Można pracować m.in. jako:
- specjalista ds. języka i wizerunku,
- content manager,
- webwriter,
- copywriter,
- specjalista ds. komunikacji,
- researcher.
Dyscypliny wchodzące w skład kierunku
Kod | Nazwa | Udział procentowy w kierunku | Wiodąca |
---|---|---|---|
DS010104N | językoznawstwo | 83% | Tak |
DS010105N | literaturoznawstwo | 17% | Nie |
Wykres historycznych progów punktowych
Tabela historycznych progów punktowych
Rok | Tura rekrutacji | Próg | Kandydaci | Limit przyjęć | Przyjęci |
---|---|---|---|---|---|
2020 | 1 | 48 | brak danych | brak danych | brak danych |
2022 | 1 | 73.6 | brak danych | brak danych | brak danych |
2022 | 2 | 67.2 | brak danych | brak danych | brak danych |
2022 | 3 | 59.2 | brak danych | brak danych | brak danych |
2023 | 1 | 36 | brak danych | 60 | 56 |
Ten kierunek znajdziesz również na 76 uczelniach:
© 2025 dostanesie.pl