
Game Studies
Uniwersytet Opolski
Informacje o kierunku
Wydział
Wydział Filologiczny
Stopień
licencjackie
Język
pl
Czas trwania
6 sem
Klasyfikacja ISCED
[0288] Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje obejmujące sztuki i przedmioty humanistyczne
Opis kierunku
Studia kształcą w zakresie wiedzy i umiejętności związanych z tworzeniem i analizowaniem gier
Studia na kierunku Game Studies oferują wiedzę i umiejętności w zakresie tworzenia i analizowania gier. Program studiów obejmuje projektowanie, programowanie oraz kreowanie zawartości graficznej i tekstualnej. Studenci nauczą się analizować gry jako teksty kultury i produkty rynkowe, a także zdobędą praktyczne umiejętności związane z procesem kreatywnym i wydawniczym w różnych typach gier, takich jak wideo, planszowe, RPG, bitewne, karciane i inne. Absolwenci będą posiadać wiedzę w zakresie programowania, tworzenia treści graficznych i designu. Dodatkowe zajęcia fakultatywne pozwolą na pogłębienie wiedzy.
Organizacje studenckie
Studenci mają możliwość rozwijania swoich pasji i zainteresowań w ramach organizacji studenckich, takich jak:
- Koło Studentów Game Studies „Random Encounter”
- Koło Naukowe Literatury Współczesnej
- Koło Naukowe Literatury i Kultury Modernizmu
- Koło Naukowe Onomastów
- Koło Naukowe Staropolskie „Gryf”
Możliwości stypendialne i indywidualny plan studiów
Studenci mogą wyjeżdżać na stypendia do innych ośrodków naukowych, w tym zagranicznych, w ramach programów Erasmus oraz MOST. Najaktywniejsi studenci mogą otrzymywać stypendia naukowe oraz wybrać indywidualny plan studiów (IPS) lub indywidualną organizację studiów (IOS), co umożliwia pracę pod bezpośrednią opieką pracownika naukowego.
Praktyki i doświadczenie zawodowe
Studenci mają możliwość uczestniczenia w prężnie działającym ruchu studenckim oraz odbywania praktyk w różnych placówkach i instytucjach, co zapewnia doświadczenie potrzebne w przyszłej pracy zawodowej.
Możliwości zatrudnienia
Absolwenci studiów I stopnia na kierunku Game Studies uzyskują tytuł zawodowy licencjata i są przygotowani do organizowania pracy, podejmowania samodzielnych decyzji oraz świadomego rozwoju zawodowego. Znajdują zatrudnienie m.in.:
- Na rynku kreatywnym i wydawniczym gier jako twórcy gier (game designer, level designer, narrative/quest designer, projektant graficzny, grafik, animator, twórca treści), badacze, krytycy, testerzy, tłumacze
- W mediach branżowych, publicznych oraz instytucjach kultury
- W branży PR oraz reklamie
Kontynuacja nauki
Absolwenci mogą kontynuować naukę na kierunku Digital Cultures II stopnia oraz na innych kierunkach prowadzonych na Uniwersytecie Opolskim.
Dyscypliny wchodzące w skład kierunku
Kod | Nazwa | Udział procentowy w kierunku | Wiodąca |
---|---|---|---|
DS010106N | nauki o kulturze i religii | 82% | Tak |
DS010107N | nauki o sztuce | 16% | Nie |
DS010601N | informatyka | 1% | Nie |
DS010507N | nauki prawne | 1% | Nie |
Wykres historycznych progów punktowych
Tabela historycznych progów punktowych
Rok | Tura rekrutacji | Próg | Kandydaci | Limit przyjęć | Przyjęci |
---|---|---|---|---|---|
2021 | 1 | 32.1 | brak danych | brak danych | brak danych |
2022 | 1 | 40.2 | brak danych | brak danych | brak danych |
2023 | 1 | 40.65 | brak danych | brak danych | brak danych |
Ten kierunek znajdziesz również na 76 uczelniach:
© 2025 dostanesie.pl