
Public Relations
Uniwersytet Opolski
Informacje o kierunku
Wydział
Wydział Nauk O Polityce i Komunikacji Społecznej
Stopień
licencjackie
Język
pl
Czas trwania
6 sem
Klasyfikacja ISCED
[0414] Marketing i reklama
Opis kierunku
Kierunek Public Relations
Kierunek Public Relations jest skierowany do młodych osób, które chcą związać swoją przyszłość zawodową z komunikacją i budowaniem wizerunku w sektorze prywatnym i publicznym. Otwiera przed Tobą możliwości również w świecie mediów społecznościowych.
Odpowiedź na potrzeby rynku pracy
Główną ideą naszego kierunku jest odpowiedź na oczekiwania pracodawców, którzy potrzebują wykwalifikowanych specjalistów do profesjonalnego budowania relacji PR w organizacji oraz jej otoczeniu. Obejmuje to m.in. relacje z mediami, wewnętrzny PR, branding oraz PR w nowych mediach. Dzięki kontaktom z praktykami, będziesz mógł samodzielnie kształtować swoją ścieżkę kariery.
Przygotowanie do pracy
Jako absolwent będziesz doskonale przygotowany do pracy w mediach, agencjach reklamowych i biznesie, gdzie kreatywność i twórczość są kluczowe.
Dla kogo jest ten kierunek?
Jeśli jesteś osobą otwartą, kreatywną, lubisz pracę z ludźmi, interesujesz się mediami, marketingiem, reklamą i chcesz pracować w branżach kreatywnych, to ten kierunek jest dla Ciebie.
Znaczenie wizerunku
W dzisiejszych czasach wizerunek i dobra reputacja są kluczowe dla firm, instytucji, organizacji, a także dla ludzi biznesu, mediów i polityki. Public Relations umożliwia kreowanie pożądanego wizerunku marki poprzez przekazywanie odpowiednich informacji opinii publicznej z pomocą liderów opinii lub środków masowego przekazu.
Umiejętności i wiedza
Kierunek Public Relations przekazuje wiedzę i umiejętności dotyczące strategii, narzędzi i technik budowania wizerunku, zarządzania sytuacjami kryzysowymi oraz kształtowania relacji między organizacją a jej otoczeniem.
Dyscypliny wchodzące w skład kierunku
Kod | Nazwa | Udział procentowy w kierunku | Wiodąca |
---|---|---|---|
DS010505N | nauki o polityce i administracji | 75% | Tak |
DS010504N | nauki o komunikacji społecznej i mediach | 25% | Nie |
Wykres historycznych progów punktowych
Tabela historycznych progów punktowych
Rok | Tura rekrutacji | Próg | Kandydaci | Limit przyjęć | Przyjęci |
---|---|---|---|---|---|
2021 | 1 | 31.125 | brak danych | brak danych | brak danych |
2022 | 1 | 38.375 | brak danych | brak danych | 44 |
2023 | 1 | 28.125 | brak danych | brak danych | brak danych |
Ten kierunek znajdziesz również na 76 uczelniach:
© 2025 dostanesie.pl