Etyka - Mediacje i Negocjacje
Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Informacje o kierunku
Wydział
Instytut Filozofii i Socjologii
Stopień
licencjackie
Język
pl
Czas trwania
6 sem
Klasyfikacja ISCED
[0223] Filozofia i etyka
Opis kierunku
Sylwetka absolwenta
Absolwent posiada gruntowną wiedzę na temat głównych koncepcji etycznych charakterystycznych dla kultury europejskiej i potrafi je zastosować w swojej pracy zawodowej. Jest zaznajomiony z normami moralnymi, wartościami oraz przepisami prawa stanowionego. Ma wiedzę na temat kodeksów etycznych oraz sposobów komunikacji interpersonalnej, zawodowej i społecznej. Posiada również wiedzę z zakresu psychologii konfliktu, mediacji i negocjacji. Zna regulacje prawne dotyczące mediacji i negocjacji, strategie i techniki negocjacyjne oraz style mediacji. Posiada umiejętności perswazji i wywierania wpływu.
Absolwent potrafi obserwować, diagnozować, oceniać sytuacje, analizować motywy i wzorce ludzkich zachowań oraz prowadzić rozmowy z interesariuszami. Jest zdolny do analizowania i wyjaśniania przyczyn konfliktów, wybierania odpowiednich strategii i technik negocjacyjnych oraz stosowania właściwych procedur mediacyjnych. Posiada umiejętność spisywania umów i konstruowania ugód mediacyjnych, a także przygotowywania ustnych wystąpień jako mediator i negocjator. Rozumie potrzebę ciągłego uczenia się i doskonalenia zawodowego. Potrafi współpracować w grupie oraz określać cele i środki do realizacji zadań. Rozumie konieczność stosowania zasad etycznych w mediacjach i negocjacjach. Posiada wszechstronną wiedzę z zakresu etyki, jej historii, działów oraz najnowszych nurtów. Zna etyczne sposoby rozwiązywania konfliktów i potrafi przeprowadzać mediacje w sprawach rodzinnych, cywilnych i karnych, zachowując wysokie standardy etyczne.
Uzyskiwane kwalifikacje
Absolwent zdobywa kwalifikacje w zakresie:
- Wiedzy teoretycznej z etyki, obejmującej jej historię, główne nurty, działy oraz kierunki etycznego myślenia.
- Wiedzy prawnej niezbędnej do prowadzenia działalności zawodowej.
- Wiedzy praktycznej dotyczącej komunikacji interpersonalnej i psychologii konfliktu.
- Strategii i praktyk negocjacyjnych oraz metod prowadzenia mediacji w różnych sytuacjach: rodzinnych i zawodowych.
- Technik przekształcania konfliktów w konstruktywne poszukiwanie rozwiązań.
- Metod perswazji i skutecznego przekonywania.
- Reguł samodzielnego prowadzenia mediacji i negocjacji w różnych sytuacjach życiowych i zawodowych.
- Umiejętności konstruowania ugód i umów negocjacyjnych.
Uzyskiwane kwalifikacje oraz uprawnienia zawodowe
Ukończone studia przygotowują do wykonywania zawodu negocjatora i mediatora w placówkach socjalnych, oświatowych, sądach oraz przedsiębiorstwach.
Dostęp do dalszych studiów
Absolwent ma możliwość kontynuacji nauki na studiach drugiego stopnia oraz studiach podyplomowych.
Dyscypliny wchodzące w skład kierunku
Kod | Nazwa | Udział procentowy w kierunku | Wiodąca |
---|---|---|---|
DS010102N | filozofia | 70% | Tak |
DS010511N | psychologia | 10% | Nie |
DS010507N | nauki prawne | 10% | Nie |
DS010508N | nauki socjologiczne | 10% | Nie |
Wykres historycznych progów punktowych
Tabela historycznych progów punktowych
Rok | Tura rekrutacji | Próg | Kandydaci | Limit przyjęć | Przyjęci |
---|---|---|---|---|---|
2021 | 1 | 56 | brak danych | brak danych | brak danych |
2022 | 1 | 49 | brak danych | brak danych | brak danych |
2023 | 1 | 50 | brak danych | brak danych | brak danych |
Ten kierunek znajdziesz również na 76 uczelniach:
© 2025 dostanesie.pl