Logo Uniwersytet Szczeciński

Socjotechnika i Oddziaływanie Społeczne

Uniwersytet Szczeciński

Informacje o kierunku

Wydział

Wydział Nauk Społecznych

Stopień

licencjackie

Język

pl

Czas trwania

6 sem

Klasyfikacja ISCED

[0319] Programy i kwalifikacje związane z naukami społecznymi, gdzie indziej niesklasyfikowane

Opis kierunku

Socjotechnika: kierunek dla pasjonatów

Socjotechnika to kierunek stworzony dla osób zafascynowanych zdobywaniem szczegółowej i praktycznej wiedzy z obszaru socjologii, psychologii oraz nauk o polityce.

Praktyczne podejście do wiedzy

Socjotechnika koncentruje się na praktycznych aspektach: poznawaniu i stosowaniu reguł wpływu społecznego. Studenci uczą się rozpoznawania i tworzenia przekazów socjotechnicznych oraz projektowania projektów oddziaływania społecznego.

Program studiów

Program obejmuje przedmioty praktyczne, rozwijające kompetencje w zakresie sposobów oddziaływania społecznego, przygotowując do krytycznej analizy problemów społecznych oraz planowania przedsięwzięć z wykorzystaniem reguł oddziaływania społecznego.

Umiejętności uzyskiwane w czasie studiów

Nauczysz się:

  • Analizować socjotechniki oraz różne sposoby oddziaływania społecznego stosowane w instytucjach publicznych.
  • Rozumieć konteksty stosowanych reguł oddziaływania społecznego oraz wynikające z nich dylematy, kryzysy i konflikty.
  • Dostrzegać zależności między różnymi instytucjami społecznymi i politycznymi na poziomie krajowym i międzynarodowym.
  • Krytycznie analizować złożone problemy społeczne w różnych kontekstach kulturowych, politycznych, prawnych i środowiskowych.
  • Współpracować w zespołach planujących przedsięwzięcia nastawione na oddziaływanie społeczne, w tym na rzecz wspólnot lokalnych.

Przyszłe miejsca pracy

Nasi absolwenci znajdują zatrudnienie w:

  • Jednostkach samorządu i administracji rządowej, samorządowych zakładach budżetowych, rządowych agencjach wykonawczych.
  • Stowarzyszeniach, fundacjach, ruchach społecznych i zespołach projektowych.
  • Mediach jako analitycy, korespondenci, dziennikarze.
  • Sektorze małych i średnich przedsiębiorstw w zespołach ds. brandingu, obsługi klienta, działów promocji i marketingu.
  • Agencjach reklamowych.
  • Sferze publicznej jako działacze samorządowi i społeczni.

Dyscypliny wchodzące w skład kierunku

KodNazwaUdział procentowy w kierunkuWiodąca
DS010505Nnauki o polityce i administracji56%Tak
DS010508Nnauki socjologiczne44%Nie

Wykres historycznych progów punktowych

Tabela historycznych progów punktowych

RokTura rekrutacjiPrógKandydaciLimit przyjęćPrzyjęci
2021118.3brak danychbrak danychbrak danych
2022123.7brak danych6020
2023129.11960brak danych
2023129.11960brak danych

Ten kierunek znajdziesz również na 76 uczelniach:

Zobacz pozostałe (68)

Uczelnie wyższe

Lista uczelni

Kierunki studiów

Kalkulator maturalny

O nas

Blog

Kontakt

© 2025 dostanesie.pl