
Socjotechnika i Oddziaływanie Społeczne
Uniwersytet Szczeciński
Informacje o kierunku
Wydział
Wydział Nauk Społecznych
Stopień
licencjackie
Język
pl
Czas trwania
6 sem
Klasyfikacja ISCED
[0319] Programy i kwalifikacje związane z naukami społecznymi, gdzie indziej niesklasyfikowane
Opis kierunku
Socjotechnika: kierunek dla pasjonatów
Socjotechnika to kierunek stworzony dla osób zafascynowanych zdobywaniem szczegółowej i praktycznej wiedzy z obszaru socjologii, psychologii oraz nauk o polityce.
Praktyczne podejście do wiedzy
Socjotechnika koncentruje się na praktycznych aspektach: poznawaniu i stosowaniu reguł wpływu społecznego. Studenci uczą się rozpoznawania i tworzenia przekazów socjotechnicznych oraz projektowania projektów oddziaływania społecznego.
Program studiów
Program obejmuje przedmioty praktyczne, rozwijające kompetencje w zakresie sposobów oddziaływania społecznego, przygotowując do krytycznej analizy problemów społecznych oraz planowania przedsięwzięć z wykorzystaniem reguł oddziaływania społecznego.
Umiejętności uzyskiwane w czasie studiów
Nauczysz się:
- Analizować socjotechniki oraz różne sposoby oddziaływania społecznego stosowane w instytucjach publicznych.
- Rozumieć konteksty stosowanych reguł oddziaływania społecznego oraz wynikające z nich dylematy, kryzysy i konflikty.
- Dostrzegać zależności między różnymi instytucjami społecznymi i politycznymi na poziomie krajowym i międzynarodowym.
- Krytycznie analizować złożone problemy społeczne w różnych kontekstach kulturowych, politycznych, prawnych i środowiskowych.
- Współpracować w zespołach planujących przedsięwzięcia nastawione na oddziaływanie społeczne, w tym na rzecz wspólnot lokalnych.
Przyszłe miejsca pracy
Nasi absolwenci znajdują zatrudnienie w:
- Jednostkach samorządu i administracji rządowej, samorządowych zakładach budżetowych, rządowych agencjach wykonawczych.
- Stowarzyszeniach, fundacjach, ruchach społecznych i zespołach projektowych.
- Mediach jako analitycy, korespondenci, dziennikarze.
- Sektorze małych i średnich przedsiębiorstw w zespołach ds. brandingu, obsługi klienta, działów promocji i marketingu.
- Agencjach reklamowych.
- Sferze publicznej jako działacze samorządowi i społeczni.
Dyscypliny wchodzące w skład kierunku
Kod | Nazwa | Udział procentowy w kierunku | Wiodąca |
---|---|---|---|
DS010505N | nauki o polityce i administracji | 56% | Tak |
DS010508N | nauki socjologiczne | 44% | Nie |
Wykres historycznych progów punktowych
Tabela historycznych progów punktowych
Rok | Tura rekrutacji | Próg | Kandydaci | Limit przyjęć | Przyjęci |
---|---|---|---|---|---|
2021 | 1 | 18.3 | brak danych | brak danych | brak danych |
2022 | 1 | 23.7 | brak danych | 60 | 20 |
2023 | 1 | 29.1 | 19 | 60 | brak danych |
2023 | 1 | 29.1 | 19 | 60 | brak danych |
Ten kierunek znajdziesz również na 76 uczelniach:
© 2025 dostanesie.pl