
Kulturoznawstwo
Uniwersytet w Białymstoku
Informacje o kierunku
Wydział
Wydział Filologiczny
Stopień
licencjackie
Język
pl
Czas trwania
6 sem
Klasyfikacja ISCED
[0314] Socjologia i kulturoznawstwo
Opis kierunku
Absolwent kierunku kulturoznawstwo
Absolwent kierunku kulturoznawstwo powinien posiadać uporządkowaną wiedzę w różnych obszarach tej dyscypliny, takich jak:
- Historia i teoria kultury
- Komunikacja kulturowa
- Historia sztuki
- Teatrologia
- Filmoznawstwo
- Wiedza o mediach
- Regionalistyka
- Współczesne życie kulturalne
- Instytucje kultury
Wiedza i umiejętności
Absolwent powinien posiadać znajomość podstawowych mechanizmów ekonomiki kultury, procedur pozyskiwania środków finansowych na kulturę, w tym środków unijnych, podstaw marketingu w kulturze oraz współczesnych form informacji o kulturze i jej promocji. Powinien również umieć posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla nauk o kulturze w typowych sytuacjach profesjonalnych.
Możliwości zawodowe
Absolwent jest przygotowany do pracy w:
- Instytucjach upowszechniania kultury
- Urzędach
- Redakcjach medialnych
- Muzeach
- Kinach
- Agencjach reklamowych
- Agencjach public relations
- Organizacjach pozarządowych
- Szkołach (po zdobyciu przygotowania pedagogicznego)
Media i komunikowanie
Studia w tej specjalności oferują wiedzę teoretyczną z zakresu:
- Antropologii mediów
- Teorii telewizji
- Narracji w mediach cyfrowych
- Mediów w Polsce
- Języka w mediach
- Komunikacji medialnej
Absolwent zdobywa również praktyczne umiejętności podczas warsztatów dotyczących kultury cyfrowej, analizy przekazów audiowizualnych, digital storytelling, kreowania wizerunku w mediach społecznościowych, zachowań komunikacyjnych w moderowaniu relacji instytucji z mediami oraz nowych technologii informacyjnych w przestrzeni mediów cyfrowych.
Możliwości zawodowe w mediach i komunikowaniu
Absolwenci mogą pracować jako rzecznicy prasowi instytucji oraz w upowszechnianiu i promocji kultury audiowizualnej w:
- Wydawnictwach
- Redakcjach pism
- Radiu
- Telewizji
- Kinach
- Ośrodkach kultury
- Instytucjach samorządowych i pozarządowych
- Portalach internetowych
- Mediach społecznościowych
Reklama i public relations
Studia w tej specjalności oferują wiedzę na temat strategii perswazyjnych stosowanych w reklamie i public relations, historii i teorii reklamy i PR w kontekście zagadnień marketingu, prawa autorskiego i prasowego, historii i teorii mediów, teorii kultury, historii sztuki oraz filozofii.
Praktyczne umiejętności
W trakcie studiów słuchacze zdobywają wiedzę i umiejętności praktycznego zastosowania zasad konstruowania komunikatów reklamowych i PR.
Możliwości zawodowe w reklamie i public relations
Absolwenci mogą pracować jako specjaliści od komunikacji marketingowej, zwłaszcza w sferze reklamy i public relations, w różnego rodzaju organizacjach, instytucjach i przedsiębiorstwach.
Dyscypliny wchodzące w skład kierunku
Kod | Nazwa | Udział procentowy w kierunku | Wiodąca |
---|---|---|---|
DS010106N | nauki o kulturze i religii | 70% | Tak |
DS010104N | językoznawstwo | 6% | Nie |
DS010506N | nauki o zarządzaniu i jakości | 4% | Nie |
DS010102N | filozofia | 3% | Nie |
DS010107N | nauki o sztuce | 3% | Nie |
DS010508N | nauki socjologiczne | 3% | Nie |
DS010504N | nauki o komunikacji społecznej i mediach | 3% | Nie |
DS010511N | psychologia | 2% | Nie |
DS010507N | nauki prawne | 2% | Nie |
DS010105N | literaturoznawstwo | 2% | Nie |
DS010505N | nauki o polityce i administracji | 2% | Nie |
Wykres historycznych progów punktowych
Tabela historycznych progów punktowych
Rok | Tura rekrutacji | Próg | Kandydaci | Limit przyjęć | Przyjęci |
---|---|---|---|---|---|
2021 | 1 | 27.9 | brak danych | brak danych | brak danych |
2022 | 1 | 26.65 | brak danych | 60 | 49 |
2023 | 1 | 26 | 46 | 60 | brak danych |
Ten kierunek znajdziesz również na 13 uczelniach:
© 2025 dostanesie.pl