Logo Uniwersytet w Białymstoku

Kulturoznawstwo

Uniwersytet w Białymstoku

Informacje o kierunku

Wydział

Wydział Filologiczny

Stopień

licencjackie

Język

pl

Czas trwania

6 sem

Klasyfikacja ISCED

[0314] Socjologia i kulturoznawstwo

Opis kierunku

Absolwent kierunku kulturoznawstwo

Absolwent kierunku kulturoznawstwo powinien posiadać uporządkowaną wiedzę w różnych obszarach tej dyscypliny, takich jak:

  • Historia i teoria kultury
  • Komunikacja kulturowa
  • Historia sztuki
  • Teatrologia
  • Filmoznawstwo
  • Wiedza o mediach
  • Regionalistyka
  • Współczesne życie kulturalne
  • Instytucje kultury

Wiedza i umiejętności

Absolwent powinien posiadać znajomość podstawowych mechanizmów ekonomiki kultury, procedur pozyskiwania środków finansowych na kulturę, w tym środków unijnych, podstaw marketingu w kulturze oraz współczesnych form informacji o kulturze i jej promocji. Powinien również umieć posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla nauk o kulturze w typowych sytuacjach profesjonalnych.

Możliwości zawodowe

Absolwent jest przygotowany do pracy w:

  • Instytucjach upowszechniania kultury
  • Urzędach
  • Redakcjach medialnych
  • Muzeach
  • Kinach
  • Agencjach reklamowych
  • Agencjach public relations
  • Organizacjach pozarządowych
  • Szkołach (po zdobyciu przygotowania pedagogicznego)

Media i komunikowanie

Studia w tej specjalności oferują wiedzę teoretyczną z zakresu:

  • Antropologii mediów
  • Teorii telewizji
  • Narracji w mediach cyfrowych
  • Mediów w Polsce
  • Języka w mediach
  • Komunikacji medialnej

Absolwent zdobywa również praktyczne umiejętności podczas warsztatów dotyczących kultury cyfrowej, analizy przekazów audiowizualnych, digital storytelling, kreowania wizerunku w mediach społecznościowych, zachowań komunikacyjnych w moderowaniu relacji instytucji z mediami oraz nowych technologii informacyjnych w przestrzeni mediów cyfrowych.

Możliwości zawodowe w mediach i komunikowaniu

Absolwenci mogą pracować jako rzecznicy prasowi instytucji oraz w upowszechnianiu i promocji kultury audiowizualnej w:

  • Wydawnictwach
  • Redakcjach pism
  • Radiu
  • Telewizji
  • Kinach
  • Ośrodkach kultury
  • Instytucjach samorządowych i pozarządowych
  • Portalach internetowych
  • Mediach społecznościowych

Reklama i public relations

Studia w tej specjalności oferują wiedzę na temat strategii perswazyjnych stosowanych w reklamie i public relations, historii i teorii reklamy i PR w kontekście zagadnień marketingu, prawa autorskiego i prasowego, historii i teorii mediów, teorii kultury, historii sztuki oraz filozofii.

Praktyczne umiejętności

W trakcie studiów słuchacze zdobywają wiedzę i umiejętności praktycznego zastosowania zasad konstruowania komunikatów reklamowych i PR.

Możliwości zawodowe w reklamie i public relations

Absolwenci mogą pracować jako specjaliści od komunikacji marketingowej, zwłaszcza w sferze reklamy i public relations, w różnego rodzaju organizacjach, instytucjach i przedsiębiorstwach.

Dyscypliny wchodzące w skład kierunku

KodNazwaUdział procentowy w kierunkuWiodąca
DS010106Nnauki o kulturze i religii70%Tak
DS010104Njęzykoznawstwo6%Nie
DS010506Nnauki o zarządzaniu i jakości4%Nie
DS010102Nfilozofia3%Nie
DS010107Nnauki o sztuce3%Nie
DS010508Nnauki socjologiczne3%Nie
DS010504Nnauki o komunikacji społecznej i mediach3%Nie
DS010511Npsychologia2%Nie
DS010507Nnauki prawne2%Nie
DS010105Nliteraturoznawstwo2%Nie
DS010505Nnauki o polityce i administracji2%Nie

Wykres historycznych progów punktowych

Tabela historycznych progów punktowych

RokTura rekrutacjiPrógKandydaciLimit przyjęćPrzyjęci
2021127.9brak danychbrak danychbrak danych
2022126.65brak danych6049
20231264660brak danych

Ten kierunek znajdziesz również na 13 uczelniach:

Zobacz pozostałe (5)

Uczelnie wyższe

Lista uczelni

Kierunki studiów

Kalkulator maturalny

O nas

Blog

Kontakt

© 2025 dostanesie.pl