
Doradztwo Polityczne i Publiczne
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Informacje o kierunku
Wydział
Wydział Nauk Społecznych
Stopień
licencjackie
Język
pl
Czas trwania
6 sem
Klasyfikacja ISCED
[0312] Politologia i wiedza o społeczeństwie
Opis kierunku
Kierunek Doradztwo Polityczne i Publiczne
Doradztwo polityczne i publiczne to unikalny kierunek dostępny na polskich uczelniach. Łączy on wiedzę z nauk politycznych, dziennikarstwa i psychologii z praktycznymi umiejętnościami, takimi jak autoprezentacja, praca w zespole oraz występowanie przed kamerą. Studenci uczą się m.in. zasad emisji głosu, technik kreatywnego myślenia, mechanizmów wpływu społecznego, metod badania opinii publicznej oraz zasad rządzących wyborami i zachowaniami wyborców. Program obejmuje również projektowanie, przeprowadzanie i prezentowanie wyników badań, tworzenie reklam politycznych, udział w debatach oraz komunikację z różnymi grupami odbiorców.
Czym się wyróżniamy?
- Jesteśmy jedynym kierunkiem w Polsce, który uczy polityki praktycznie.
- Skupiamy się na wysokiej jakości studiów zamiast dużej liczby studentów.
- Podchodzimy indywidualnie do każdego studenta, pomagając rozwijać jego pasje.
- Zajęcia prowadzą praktycy (pracownicy mediów i lokalni politycy).
- Studenci zdobywają zarówno wiedzę, jak i praktyczne umiejętności (tworzenie spotów wyborczych, organizacja debat, występowanie przed kamerą, fotografia, prowadzenie rozmów politycznych, tworzenie podcastów).
- Oferujemy wiele dodatkowych aktywności – spotkania z politykami, debaty, działalność w Kole Naukowym Doradztwa Politycznego, współpracę z innymi uniwersytetami oraz wyjazdy naukowe.
Gdzie pracują nasi absolwenci?
Nasi absolwenci znajdują zatrudnienie w:
- Instytucjach publicznych (biura poselskie i senatorskie)
- Organizacjach pozarządowych
- Sztabach wyborczych (lokalnych, regionalnych, ogólnopolskich)
Zajmują się Public Relations, doradztwem politycznym i wizerunkowym, tworzeniem strategii marketingowych, obsługą mediów społecznościowych oraz planowaniem, koordynacją i realizacją działań marketingowych. Niektórzy prowadzą własne firmy zajmujące się doradztwem wizerunkowym.
Co potrafią nasi absolwenci?
Po ukończeniu studiów, absolwenci potrafią:
- Kreatywnie myśleć, pracować w grupie i świadomie budować własny wizerunek
- Budować wizerunek partii politycznych i polityków oraz zarządzać markami politycznymi
- Samodzielnie projektować i organizować badania skuteczności kampanii społecznych i politycznych
- Planować i realizować strategie marketingowe, oceniać profesjonalizm materiałów reklamowych i wyborczych oraz wybierać odpowiednie nośniki z uwzględnieniem odbiorcy docelowego
Dyscypliny wchodzące w skład kierunku
Kod | Nazwa | Udział procentowy w kierunku | Wiodąca |
---|---|---|---|
DS010505N | nauki o polityce i administracji | 100% | Tak |
Wykres historycznych progów punktowych
Tabela historycznych progów punktowych
Rok | Tura rekrutacji | Próg | Kandydaci | Limit przyjęć | Przyjęci |
---|---|---|---|---|---|
2022 | 1 | 24.12 | brak danych | 40 | 35 |
2022 | 2 | 21.6 | brak danych | brak danych | brak danych |
2022 | 2 | 24.12 | brak danych | brak danych | brak danych |
2023 | 1 | 16.05 | brak danych | 35 | 33 |
Ten kierunek znajdziesz również na 76 uczelniach:
© 2025 dostanesie.pl